אינדקס אתרים - סרגל כלים 
  גוטה - מודד האתרים העברי הראשון ברשת !        

אינדקס אתרים | סרגל כלים | אתרים חדשים | אתרים מומלצים | אינדקס מאמרים | הוסף אתר לאינדקס

מערכת ERP

 

ארגונים רבים מכל הסוגים גילו בשנים האחרונות את יתרונותיה הכבירים של מערכת ERP, ובחרו להטמיע אותה בארגון. בין אם מדובר בארגון ממשלתי או מפעל פרטי, מערכות אלו ניתנות ליישום והטמעה בכל סוג של ארגון ולרוב הן מביאות לשינוי ארגוני-מבני כולל בריא ונחוץ.

 

מהי מערכת זו?

מערכת ERP הינה מערכת טכנולוגית מתקדמת הנקראת גם מערכת מידע מוכלל או מערכות מדף מוכללות. ראשי התיבות של ERP הינם: Planning Resource Enterprise ואכן מדובר בכלי עזר משוכלל לניהול חוצה ארגון. מערכות אלו לרוב הינן מערכות נרכשות – מוצר מדף העובר התאמות לארגון הספציפי בו הוא מוטמע. מערכת ERP מאפשרת לארגון לנהל ולסנכרן את מסד הנתונים בין שלושת המערכות העיקריות בכל ארגון: כספים, לוגיסטיקה וכוח אדם. באופן זה כל פעולה המתבצעת בזמן אמת מתבטאת בכל המערכות האחרות (או המודולים) ועל כן ניהול הארגון הופך ליעיל ומתואם יותר.

 

יתרונות וחסרונות המערכת:

על אף שיתרונות מערכת ERP הכוללים שיפור וייעול תהליכים, שיפור בקרה ארגונית וצמחית הארגון לטווח הארוך, אין להתעלם מכך שלמערכת גם חסרונות. מדובר במערכת מורכבת ביותר הדורשת ביצוע שינויים כלל ארגוניים – לעתים גם בחלוקת התפקידים של העובדים, שינויי תהליכי יסוד בארגון ובחינה מחודשת של ניהול הארגון. הטמעת המערכת גם היא תהליך ארוך ומורכב הדורש גם הדרכות מרובות לעובדים והסתגלות לסביבת עבודה שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד כה. עם זאת, אין ספק שבטווח הארוך כל הקשיים מתגמדים לנוכח יעילותה של המערכת והתועלת העצומה המתקבלת ממנה, המתבטאת כמובן ברווחים המצדיקים גם את העלות הגבוהה ההתחלתית.

 

כמה מיתרונות המערכת: עמידה במועדי אספקת מוצרים/שירותים, חיסכון בכוח אדם, הפחתת רמות מלאי, עבודה מובנית ומסודרת, מניעת עקיפת נהלים ובמקביל מניעת מקרים הפוגעים בארגון כגון מעילות כספים/מלאי, הבטחת מסד נתונים אמין כל העת – גם כאשר לארגון שלוחות בכל העולם.

 

מבנה מערכת ERP:

מבנה המערכת חשוב ביותר להבנת אופן פעולתה כמו גם להתאמתה לארגון. באופן בסיסי, המערכת בנויה מ- 8 חלקים או מודולים, וחלקים אלו מרכיבים את שלושת המערכות הבסיסיות של הארגון בהן דנו קודם (כספים, לוגיסטיקה וכוח אדם): בסיס נתונים מרכזי, כספים והנהלת חשבונות, מערכת בנייה והפקת דו"חות, מכירות ומשלוחים, תפ"י – תכנון וניהול פעילות הייצור, ניהול מלאי ורכש, ניהול משאבי אנוש, שירות לקוחות. המערכת מאפשרת שיתוף מידע מלא בין המחלקות כל העת, מה שמבטיח בסיס נתונים אמין.

 

תהליך הפעולה של מערכת ERP

באמצעות תהליך מסודר ובעל שלבים מובנים קבועים, הבקרה על ההזמנות ועל הייצור מושלמת, כמו גם על ניהול המלאי ובקרה על הכנסות והוצאות הארגון. ההקפדה על בניית תהליך נכון ויתר על כן – הקפדה על עבודה על פי התהליך שנקבע מבטיחים בקרה מלאה ונכונה. תהליכים שונים בארגון כוללים קבלת הזמנה מלקוח עד קבלת התשלום, הוצאת דרישת רכש ועד קבלת הפריטים/שירותים המוזמנים ותשלום לספקים, תהליך הוצאת דרישה לעובד ועד תהליך קליטה והכשרה לעובד שנקלט, ותהליכים כספיים פיננסיים הכוללים גם הנפקת דו"חות תקופתיים ודו"חות סוף שנה.

 

להעמקת הידע וחשיפה למערכות תוכנה לניהול עסקי


חדשות ותקשורת
כלכלה ועסקים
ספורט ופנאי
חברה ומשפחה
תרבות ובידור
מחשבים ואינטרנט
קניות וצרכנות
תיירות ונופש
בריאות ורפואה
חינוך ומדע
תחבורה ונסיעות
לוחות יד שניה
טבע וסביבה